مراحل پیگیری دزدی از مغازه
نوشته شده توسط : ریحانه

مراحل پیگیری دزدی از مغازه چیست؟

 

ردیابی و اثبات سرقت از مغازه موضوع بسیار مهمی است که باید در نظر گرفته شود. بهتر است بلافاصله پس از سرقت شخصی از مغازه شما مراحل قانونی لازم را برای پیگیری آن انجام دهید تا در صورت لزوم از محل سرقت انگشت نگاری کرده و سارق را پیدا کنید. لذا در این قسمت قصد داریم به مراحل پیگیری جرم سرقت مغازه اشاره کنیم.

 

به طور کلی برای رسیدگی به هر جرمی اعم از سرقت، شاکی یا مالباخته، ابتدا باید شکایت کرده و بنا به شرایط موضوع، درخواست رسیدگی به موضوع را بنماید. شاکی می تواند برای طرح شکایت و ثبت متن شکایت به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه کند. سپس شکایت به دادگاه محل وقوع جرم ارجاع می شود.

 

در این صورت مراحل پیگیری سرقت مغازه از طریق سامانه ثنا به اطلاع شاکی خواهد رسید. به عنوان مثال ممکن است از شاکی دعوت شود که به دادگاه مراجعه کند و اظهارنظر کند و در صورت وجود مدرکی دال بر دزدی از مغازه ارائه دهد. اما یادتان باشد بهتر است با مدارک لازم شکایت کنید تا در صورت تبرئه نشدن فردی به جرم دزدی از شما شکایت نشود.

 

همچنین اگر به شخص خاصی مشکوک هستید، می توانید او را معرفی کنید تا تحقیقات لازم در مورد وی انجام شود. اما مظنون نیز می تواند در مرحله تحقیقات مقدماتی در دادگاه از خود دفاع کند و با ارائه دلایل و مستندات لازم ادعای شما را رد کند. مثلاً شاهدی را بیاورید که در زمان وقوع جرم دزدی در منزل بوده است.

 گروه دادورزان صلح و سازش

 





:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 22 مهر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: